6 redenen om voor Shopify als e-commerce platform te kiezen
  • Gepubliceerd op
    15.01.2021
  • Leestijd
    4 min.

6 redenen om voor Shopify als e-commerce platform te kiezen


Shopify is een krachtig en gebruiksvriendelijk e-commerce platform, waar je zowel je content als je commerciële data makkelijk kan beheren en uitbreiden. In deze blog gaan we met onze Shopify-expertise dieper in op 6 redenen waarom wij zo enthousiast worden van Shopify en de mogelijkheden die het platform biedt.

Er zijn natuurlijk meerdere goede content- en e-commerce platformen, maar Shopify verenigt content en e-commerce op een erg gebruiksvriendelijke manier voor haar gebruikers. In dat opzicht is het al een perfecte reden om het platform te overwegen voor jouw webshop, zo zijn er nog heel wat meer redenen. Wij zetten onze zes redenen voor je op een rijtje.

1. Verkopen op meerdere kanalen

Shopify maakt het mogelijk om te verkopen via meerdere kanalen, zodat jij meer shoppers naar je online webshop krijgt en daardoor meer sales maakt. Shopify is ontworpen om de beste multichannel en omni channel aanpak te beheren en uit te rollen vanuit je eigen webwinkel.

Doordat Shopify het mogelijk maakt om te verkopen op meerdere kanalen kan je dus gemakkelijk uitbreiden naar marketplaces zoals Amazon, Bol.com, Fruugo, CDiscount, noem het maar op. Bovendien kan je al jouw social media accounts zoals Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat laten koppelen met je webshop, om bijvoorbeeld een Brandstore in te richten via Instagram en Facebook.

2. Makkelijk internationaal verkopen

Met meer dan 100+ verschillende valuta’s helpt Shopify merchants om internationaal te verkopen. Bovendien kan je vanuit het systeem zelf al de taalinstellingen voor bezoekers wijzigen en op verschillende domeinen (.nl .de .be .fr .eu .com) winkels activeren. Shopify ondersteunt geavanceerde functionaliteit zoals multi-region, multi-currency en heeft servers over heel de wereld staan waardoor je webshop maximaal presteert in ieder land!

Bovendien houdt Shopify ook rekening met verschillende wetten en regelgeving die gelden in andere landen zodat jouw e-commerce store voldoet aan alle eisen die gelden in andere landen.

3. Combinatie van content en commerce

Naast dat je natuurlijk een feilloos verkoopproces moet bevatten, biedt Shopify de handvatten om meer te zijn dan alleen een online winkel. Door educatieve blogs, een kennisbank en integraties met CRM’s groeit je webshop uit tot een compleet nieuwe shop ervaring. Door goed gebruik te maken van de mogelijkheden om content te plaatsen speel je in op de customer intimacy, waardoor klantrelaties en merkidentiteit worden opgebouwd binnen je e-commerce omgeving.

4. Groothandel B2B verkopen is perfect mogelijk

Voor de wat grotere spelers is er ook nog een mogelijkheid je webshop te transformeren naar een groothandels kanaal voor B2B verkoop met een aparte omgeving voor afnemers. Zo kunnen groothandels, fabrikanten en merken perfect gebruik maken van de kracht van Shopify Plus die het houden van een eigen groothandel kanaal mogelijk maakt. Bovendien kan je aparte kortingen, producten en prijzen aanbieden binnen het groothandel kanaal.

5. Snel, veilig en betrouwbaar platform

Je onderneming heeft een e-commerce platform nodig dat de juiste infrastructuur heeft om laadtijden van pagina's te versnellen, Shopify zet hard in op het optimaliseren en kunnen aanbieden van de beste winkel prestaties m.b.t. laadtijden, surf snelheid en customer experience.

Bovendien heeft Shopify een cloud-based hosting die bij ieder Shopify pakket inbegrepen zit. Deze cloud infrastructuur is speciaal ontworpen voor merchants die optimale webwinkel prestaties willen.

Door de grote manschappen die dagelijks de achterkant van het platform bewaken kan je ervan uitgaan dat jouw webwinkel draait op een schaalbaar, flexibel en betrouwbaar platform, wat ten goede komt voor jouw klanten.

6. Geoptimaliseerd voor marketingdoeleinden

Eén platform om de juiste shoppers te vinden en te verkopen. Shopify is helemaal geënt op het naadloos kunnen integreren met je favoriete marketing stack om uit te breiden met online marketing. Zo kun je bloggen en SEO tools gebruiken om organische zoekverkeer aan te trekken. Daarnaast kun je aan de slag met Email marketing, Google Smart Shopping campagnes en Social Media Ads. Bovendien kun jij je favoriete CRM zoals HubSpot koppelen en gebruik maken van de rapportage dashboards voor jouw webshop.

Shopify staat niet stil

Als een van de grootste e-commerce platformen is Shopify continue bezig met verbeteren. Zo brengen ze continue nieuwe functionaliteit uit, blijven ze competitief met de rest van de markt en spelen ze in op nieuwe retail en e-commerce trends.

Wij staan ook niet stil en helpen al onze klanten het platform begrijpen en hun business groeien met Shopify.

Wil jij meer weten hoe Shopify binnen jouw organisatie van pas kan komen? Laat ons helpen en neem vrijblijvend contact met ons op!

Share on socials!

Meer van dit soort content ontvangen? Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Bedankt voor je inschrijving, Vanaf nu ontvang je al het actuele nieuws rondom Egenix regelrecht in je inbox!
Oeps! Er lijkt is mis te zijn gegaan. Probeer het nog eens.

Wil jij digitaal groeien in een snel veranderende wereld? Dan zijn wij de perfecte match.